ARTROZA - leczenie zwyrodnienia stawów

zwyrodnienie stawów

Artroza to choroba zwyrodnieniowa stawów, której nie można całkowicie wyleczyć. Choć cudowny lek na tę przykrą dolegliwość nie istnieje, nie oznacza to wcale, że jej rozwoju nie można spowolnić. Sporo można zrobić samemu, np. dbając o odpowiednią dawkę ruchu i zdrową dietę, bogatą w białko, kwasy omega-3 oraz witaminę D. Leczenie stawów i regeneracja stawów jest w pewnym stopniu możliwa, jeśli chory będzie przyjmował specjalistyczne specyfiki, np. z glukozaminą. Skuteczność takich preparatów jest jednak ograniczona; jeśli choroba jest zaawansowana, pomóc może sprawdzone leczenie biologiczne stawów.

Jest to efekt biologicznych procesów mechanicznych. Istnieje wiele przyczyn zapoczątkowania artrozy: m.in. predyspozycje genetyczne, nadwaga, przepracowanie lub duża intensywność ruchowa podczas uprawiania sportu. Powodowane przez artrozę zmiany strukturalne stawu mogą doprowadzić do poważnego ograniczenia jego funkcji ruchowych. Uszkodzona zostaje ponadto chrząstka stawowa. Występują stwardnienia kości w warstwie podchrzęstnej, a ponadto mogą powstawać wyrośle kostne i torbiele podchrzęstne. Istnieje również ryzyko wystąpienia zaburzeń funkcji błony maziowej.

Zwyrodnienie stawów może zostać zapoczątkowane już w drugiej i trzeciej dekadzie życia. Dane szacunkowe podają, że już u ok. 50% Polaków po 30-stym roku życia występują początkowe zmiany degeneracyjne stawów. U osób starszych procent dotkniętych tego typu problemem rośnie.

Artroza może mieć bezobjawowy charakter w stadium początkowym. Pierwszym sygnałem oznaczającym rozwój choroby jest zmęczenie kończyn oraz ogólne poczucie zmęczenia organizmu. Ponadto objawem jest nasilający się podczas wysiłku fizycznego ból stawów. Wraz z upływem czasu ruchomość stawów ulega pogorszeniu – zaczynają pojawiać się przykurcze zgięciowe, a ból występuje nie tylko w dzień (podczas wysiłku), ale również w nocy. Charakterystyczną cechą artrozy jest również powiększający się i zniekształcony obrys chorego stawu. Problem zwyrodnieniowy dotyczy najczęściej stawów kolanowych i biodrowych.

Nowo prowadzone badania oraz generalny postęp w dziedzinie medycyny pozwala lekarzom na coraz lepsze zrozumienie biologicznych przyczyn artrozy. Dzięki temu rozszerzono przyczyny choroby zwyrodnieniowej – ta dolegliwość może bowiem dotknąć każdego.
W rozwoju choroby kluczową rolę odgrywa agresywny mediator białkowy – interleukina-1 (IL-1) – odpowiedzialny za pobudzanie stawów.

Skuteczne leczenie artrozy

Wyjątkowo skuteczne i zaawansowane technologicznie leczenie zwyrodnienia stawów dostępne jest w klinice Bio Ortopeda w Zielonej Górze przy ulicy Kupieckiej 32b. Mowa o najnowocześniejszych terapiach biologicznych, które nie tylko przynoszą wyśmienite efekty, ale także są mało inwazyjne i niezwykle bezpieczne. Tego typu specjalistyczne leczenie artrozy sprawia, że rozwój choroby znacznie spowalnia lub nawet zostaje całkowicie powstrzymany. Co ważne, korzyści ze stosowania tych terapii odnoszą pacjenci w każdym wieku, obu płci i o różnym stopniu zaawansowania choroby.

Wszechstronna terapia na stawy

Zastosowanie terapii biologicznych, w tym leczenie stawów komórkami macierzystymi, sprawia, że komfort życia chorego na artrozę ulega wyraźnej poprawie. Warto wiedzieć, że zwyrodnienie stawów może dotyczyć zarówno kręgosłupa, jak i wielu innych stawów, np. kolanowych, biodrowych, a także tych znajdujących się w obrębie kończyn górnych. We wszystkich tych przypadkach jesteśmy w stanie pomóc, skutecznie walcząc z charakterystycznymi dla tej choroby głębokimi i tępymi bólami. Jednak leczenie zwyrodnienia stawów dostępne w zielonogórskiej klinice Bio Ortopeda przynosi ulgę nie tylko w stanach ostrej artrozy czy też chondromalacji chrząstki stawowej. Dolegliwości w obrębie stawów są przecież objawem także innych chorób; leczenie stawów stosowane w naszej klinice pomaga pacjentom w wielu takich przypadkach. Jedną z najskuteczniejszych metod jest wstrzykiwanie kwasu hialuronowego do stawów kolanowych, które może przynieść ulgę w cierpieniu na wiele miesięcy.