Artroza – choroba zwyrodnieniowa – jak rozpoznać objawy?

leczenie w bioortopeda

Dbaj o stawy i nie dopuść do stanu przedstawionego na zdjęciu!

Nieleczona artroza (choroba zwyrodnieniowa) prowadzi do:

1. Nasilającego się bólu.
  2. Ostrego i permanentnego stanu zapalnego.
  3. Ograniczenia zakresu ruchu.
  4. Całkowitej degradacji chrząstki stawowej.
  5. Operacji i konieczności wymiany stawu na implant – implant nigdy nie zastąpi twojego stawu!

Zwyrodnienia stawów

U podstaw choroby zwyrodnieniowej stawów leży powtarzający się, czasami ciągły stan zapalny stawu (często rozwijający się bezobjawowo), który powoduje zwyrodnienie tkanki chrzęstnej. Chrząstka staje się nierówna, przez co wyciera się w nierównomierny sposób oraz stawia opór przez swoją nierówną powierzchnię. Przesilenie takiego stawu skutkuje obrzękiem i nasilonym stanem zapalnym, często zbieraniem się płynu tzw. wysięku.

Jeśli rozpoznasz u siebie potencjalne objawy artrozy, takie jak:

1. Ból stawu w trakcie lub po wysiłku.
  2. Często pojawiająca się opuchlizna w obrębie stawu.
  3. Ograniczenie zakresu ruchu i obrzęk stawu.

NATYCHMIAST SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTĄ – NIE CZEKAJ AŻ BĘDZIE ZA PÓŹNO!

Wcześnie wykryta artroza daje szansę na powrót do pełnego komfortu życia bez konieczności inwazyjnych zabiegów operacyjnych, takich jak artroskopia czy endoprotezoplastyka, które każdorazowo wiążą się ze sporym ryzykiem infekcji i powikłań oraz zawsze obarczone są długą rehabilitacją po ich wykonaniu.

Dbaj także o swoich bliskich i nie lekceważ dolegliwości, które obserwujesz. Jeśli zauważysz, że Twoi rodzice lub dziadkowie narzekają na ból kolana, biodra, barku lub innych stawów – MOGĄ TO BYĆ OBJAWY ARTROZY – choroby zwyrodnieniowej stawów. Zadbaj o najbliższych i nie dopuść do rozwoju choroby.

Comments are closed here.