Bio Ortopeda - Terapie Biologiczne, ul. Kupiecka 32b, Zielona Góra, tel: 575 177 007

Artroza – choroba zwyrodnieniowa – jak rozpoznać objawy?

Dbaj o stawy i nie dopuść do stanu przedstawionego na zdjęciu!

Nieleczona artroza (choroba zwyrodnieniowa) prowadzi do:

1. Nasilającego się bólu.
  2. Ostrego i permanentnego stanu zapalnego.
  3. Ograniczenia zakresu ruchu.
  4. Całkowitej degradacji chrząstki stawowej.
  5. Operacji i konieczności wymiany stawu na implant – implant nigdy nie zastąpi twojego stawu!

Zwyrodnienia stawów

U podstaw choroby zwyrodnieniowej stawów leży powtarzający się, czasami ciągły stan zapalny stawu (często rozwijający się bezobjawowo), który powoduje zwyrodnienie tkanki chrzęstnej. Chrząstka staje się nierówna, przez co wyciera się w nierównomierny sposób oraz stawia opór przez swoją nierówną powierzchnię. Przesilenie takiego stawu skutkuje obrzękiem i nasilonym stanem zapalnym, często zbieraniem się płynu tzw. wysięku.

Jeśli rozpoznasz u siebie potencjalne objawy artrozy, takie jak:

1. Ból stawu w trakcie lub po wysiłku.
  2. Często pojawiająca się opuchlizna w obrębie stawu.
  3. Ograniczenie zakresu ruchu i obrzęk stawu.

NATYCHMIAST SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTĄ – NIE CZEKAJ AŻ BĘDZIE ZA PÓŹNO!

Wcześnie wykryta artroza daje szansę na powrót do pełnego komfortu życia bez konieczności inwazyjnych zabiegów operacyjnych, takich jak artroskopia czy endoprotezoplastyka, które każdorazowo wiążą się ze sporym ryzykiem infekcji i powikłań oraz zawsze obarczone są długą rehabilitacją po ich wykonaniu.

Dbaj także o swoich bliskich i nie lekceważ dolegliwości, które obserwujesz. Jeśli zauważysz, że Twoi rodzice lub dziadkowie narzekają na ból kolana, biodra, barku lub innych stawów – MOGĄ TO BYĆ OBJAWY ARTROZY – choroby zwyrodnieniowej stawów. Zadbaj o najbliższych i nie dopuść do rozwoju choroby.

Nasz ekspert

Lek. Tomasz Bojanowski
Ortopeda, Chirurg, Diagnostyk
Specjalizuję się w leczeniu chorób narządu ruchu, chorób zwyrodnieniowych stawów, chorób kręgosłupa oraz w leczeniu urazów mięśni, ścięgien i więzadeł. Od wielu lat zajmuję się wykorzystywaniem małoinwazyjnych metod leczenia choroby zwyrodnieniowej stawów i kręgosłupa. Jestem jednym z certifikowanych lekarzy, uprawnionych do stosowania zaawansowanych terapii biologicznych, takich jak Terapia Orthokine®, Angel System®, RenehaVis®, komórki macierzyste.

Comments are closed here.